Baby Haziq Fahim

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 3, 2010

Story Behind the Scene

! Mmg susah sangat saya ni...

Kadang2 saya pun pelik apa la yg susah sgt bila nk buat kptsn nak dptkan sesuatu benda yg boleh memuaskan hati sendiri...hmm, Long story for the preparation nk ke Majlis pertunangan saya ni...at the first stage,
before ada planning nk bertunang pun lagi, saya plan nak pakai jubah putih utk my engangement day...

so ok la, nice.. thats fine...saya ingt semuanya ok la kan...nanti cari je la, then till saya dah plan nk get engange saya pun mencari la jubah putih di merata tmpt, my cousin ada dptkan yg nice and sweet, dah siap booking, tunggu nk gi ambil n byr je...tunggu esoknye je nk bank in duit, as usual my abg...setuju je dgn ape yg aku nk wear on that day, dia kata hari tu kan hari aku, semua org nak tgk aku, so aku buat la kptsn yg terbaik utk aku... what so funny, the next day aku x jadik nk beli kononye nak pakai je jubah aku yg warna plum, yg I gonna wear 4 my brother's wedding. Nak cut kos la konon, bolh save budget...hahahaha...by that time dalam kpl berkenan dgn 1 bj yg di display dkt City One Plaza...nampak mcm cantik, tp risau kalo org tgk x cantik, abg ckp cantik je dia suka...hmmm...dia nya taste mmg high..so means nice la...





Ni la jubah tu, dah booking nak gi ambik dah...hehehe...




So, okla...stay with my 2nd dress la, jubah warna plum...so time to look at my selendang... pg Jakel, pg Gulatis...at last dapat la dkt Gulatis, nice selendang...very nice color, pink to plum... mmg sronok habis la time tu...Tp nak di jadikan hal, saya ni kan suka create masalah, tiap2 hari dok belek selendang tu n match kan dgn jubah tu...dlm kepala ni asyik x puas hati...ape hal la rasa x matching langsung plak color dia dgn jubah ni... dh buat pulak... so, mangsa segala situasi n keadaan, my tunang tersayang la... asyik mengadu , mengeluh, ngn becrita x puas hati dkt bj ngn selendang tu berhari- hari...bila abg suruh beli bj lain x nak pulak...konon x nk mambazir la kan...baik la konon...hihihi

Apasal la susah sgt saya ni... dah x smpai sbln lagi dah nk smpai hari pertunangn...
hati ni asyik x puas hati dgn baju, tudung belum cari lagi...So, spend time after work ngn abg yg terpaksa travel hari-hari punyela jauh dr Rawang tu, kene meredah jem..sian abg kan, pusingla jalan TAR tu tmnkan saya cari tudung....susah nye la pulak nk dapat color yg saya nk tu...huhuhuhu..
Time tu kesian tunang saya, dia sabar sgt layan perangai saya ni...Padahal semua org dah ckp selendang tu match sgt dah dgn jubah tu....


Hmmm...nasib baikla my hantaran semua dah settle, thanks a lot for my cousin n her husband for helping me on that...really nice, sweet, ausum, marvellous, good job and a lot of thanks to both of you...jgn lupa time kenduri kahwin plak ek...hehehe..


Tak habis lagi ni kisah bj, ada satu malam ni, mmg moody habis la bila begayut ngn abg... x puas hati ngn bj punya pasal, last abg ckp dia decide esk gi Jakel kita tgk bj lain, bwk selendang...Tp saya yg keras kepala ni ttp x nak beli yg lain, nk juga yg tu...keras nye la kepala tp dlm hati nk sebenarnye...ape punya org daa...so after work pg la Jakel, kononnya saje nk tgk2....


Hahahaha, at last setelah bejam-jam, kononnya saja la nk tgk je kan, dh penat akak Jakel yg baik tu melayan, dpt la baju yg sgt cantik sebenarnye...tp jgn x tahu, waktu tu dlm hati ni, still x satisfied...byk betul setan yg bertugas utk x puaskan hati saya ni...
Sebab nya akak tu kata, "susah nak cr chiffon bidded color selendang ni, lain kali jgn beli selendang dulu"....Akak tu x th, saya nak dpt selendang tu pun berjanggut...
Malam tu asyik tanya my tunang, btl ke ok bj tu, betul ke cantik...hmmm...sian abg..


Mcm mana pun dh hbs beratus, so blk raya haji ni antar la dkt tailor kat kg, tanya kat Huggies Globe smpai RM200 nk upah, antar kat rumah kat alor star RM80 je... ape daaa..


Dah bl bj lain kan, so tudung kena la cari lain...Ya Allah, susahnye tuhan je la yg tahu nk cr color tu...berhari hari pusing jalan TAR tu, seperti yg sedia maklum, abg la org paling sabar layan saya ni, org kedai pun dh malas nk layan...thanks sgt abg...atas kesabaran abg yg sgt2 tu...cynk pun x blh sabar smpai mcm tu rsnya kalo cynk kat tmpat abg...hihihi


Dipendekkan cerita, dpt la kan...tp hmmm..hati x berkenan pun sebenarnye...x pelah..letih plak nk ikut perangai sndiri kdg2, malas nk pikir...janji pakai tudung...tp dlm waktu yg sama pesan that color juga dkt my aunty...tgk la yg mana satu plg ok nanti pakai la...


Make up dah booking time blk raya haji, make up senang sebab ambik dkt tmpat my friend dulu, nmpk makeup dia cantik je, so okla...dah org tu cantik, cantikla makeup cemana pun...hihihi
saya ni belum tentu mcm tu...bedal jela sbb x der masa nk pusing alor setar, dah nk blk KL balik dah...


Bila difikirkan balik, mmg patutla saya note kan, some of the things kat sini, ni pun x in detail...malu plak dkt org2 yg membaca...teruk sgt saya punya kecerewetan ni...


Any way Alhamdulillah, everything run smoothly...syukur kepada Allah s.w.t saya dah selamat menjadi tunang org dgn kehendakNYA dan izinNYA....


A lot of thanks to my parents for preparation on my engangement day, to all my siblings, cousin, aunty for all ur support.
To my lovely abg, thanks for being there all the time for me, melayan kerenah cynk yg ntah ape2 ni, really appreciate everything that u spend to me, I love u sooooo muchhhh...


Hopefully, for my wedding preparation, I'm not to fusy...hope sooo...hihihi

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space